Způsob využití e-mailu se postupně mění

E-mail má stále své místo v komunikaci firem. Průzkumy ale ukazují, jak se způsob jeho využití mění.

Způsob využití e-mailu se postupně mění


Navzdory všem předpovědím o úpadku e-mailové korespondence v souvislosti s rozmachem sociálních sítí zůstává právě email jedním z nejdůležitějších komunikačních nástrojů v pracovním i osobním styku. Ukazuje to několik na sobě nezávislých průzkumů provedených v průběhu minulého roku.

Hlavními trendy, kterým se poskytovatelé e-mailových služeb musejí přizpůsobit, jsou stírání rozdílů mezi pracovním a osobním životem a s tím související neustále rostoucí procento zpráv prohlížených na chytrých telefonech a nových hybridních zařízeních. Díky tomu nabývá pro řadu společností na významu hledání funkčních e-mailových klientů, které dokáží držet krok s moderními trendy a zároveň podporují všechny celosvětově rozšířené služby, jako jsou Gmail, Outlook nebo Exchange.

Evropané jsou stále závislí na e-mailu

Průzkum společnosti Adobe ukázal, že Evropané (bez velkého rozdílu mezi Evropou západní a zbytkem kontinentu) tráví psaním a čtením emailů více času než kdy dříve. Pokud zastáváte některou z kancelářských profesí, je podle Adobe Email Survey pravděpodobné, že trávíte až třetinu svého pracovního dne kontrolou, čtením a odpovídáním na pracovní a osobní e-maily. Přes 88 % Evropanů podle vlastních slov kontroluje svou osobní poštu v práci a celých 79 % se pak zabývá pracovními e-maily i ve svém volném čase. Šest z deseti Evropanů pak přiznalo, že pracovní poštu pravidelně vyřizují i během dovolené.

Celosvětové odhady hovoří o tom, že se do konce roku 2019 počet lidí aktivně využívajících e-mail zvýší na bezmála 2,9 miliardy (v roce 2015 to podle výzkumu americké Radicati Group bylo asi 2,6 miliardy lidí).

„I přes neustálý nárůst popularity sociálních sítí a přesunu části komunikace na ně, vzroste v roce 2019 počet emailových účtů na jednoho člověka ze současných 2,7 na 2,9 miliard. Musíme mít na paměti i to, že všechny sociální sítě, stejně jako drtivá většina dalších online aplikací, budou i nadále vyžadovat e-mailovou adresu jako primární způsob identifikace svých uživatelů,“ říká Michal Bürger, spoluzakladatel a technický ředitel české společnosti eM Client.

E-mail a mobilní zařízení

V posledních letech je spolu s nárůstem popularity chytrých telefonů zjevný další trend, na mobil se stěhují aktivity, které se na něm „řeší“ pohodlně jako například sledování videa, sociální sítě a hry. E-mail ale patří mezi ty aktivity, které bude vždy pohodlnější a přehlednější řešit na velké obrazovce a dokládá to i níže uvedený graf využití různých zařízení během dne.

E-mail
Obrázek ukazuje, že uživatelé sice často berou do ruky smartphone, aby rychle zkontrolovali příchozí poštu, ale jakmile se dostanou k desktopu, mobily velmi rychle odloží.

Zatímco většina e-mailů je otevřena na mobilu, drtivá většina akcí z nich plynoucích proběhne poté na desktopu v patřičném pohodlí.


E-mail na desktopu se musí naučit přizpůsobit novým trendům ovládání

Vzhledem k trendu nárůstu využití nejen mobilních telefonů, ale také tabletů a dalších konvertibilních zařízení s dotykovým ovládáním je jasné, že se musí tomuto trendu přizpůsobit i dodavatelé tradičních desktopových e-mailových řešení. Jakkoli se o tomto trendu hovoří už delší dobu, v polovině roku 2016 většina e-mailových aplikací na desktopu stále nebyla přizpůsobena novým zařízením a s tím spojeným dotykovým ovládáním. Aplikace s responzivním designem navrženým pro dotykové ovládání pak celosvětově využívala pouze čtvrtina firem.

„Podle řady průzkumů ještě v roce 2015 více než polovina společností o přizpůsobení své e-mailové komunikace novým trendům buď vůbec neuvažovala, nebo směrem k ní podnikla jen základní kroky. Rychlý, jednoduchý a intuitivně ovládaný e-mail, který se snadno ovládá na tradičních desktopech, ale i na nových dotykových zařízeních je přitom základem efektivní komunikace moderní firmy,“ připomíná Michal Bürger.


Úvodní foto: © lichtmeister - Fotolia.com




Komentáře