Hlavní navigace

Mobilní hra pomůže dětem zasaženým syrským konfliktem

4. 6. 2018

Sdílet

Hraním hry lidé tvůrcům pomohou získat finanční prostředky na vzdělávací aktivity organizace ADRA, která v Sýrii působí. „Většina zisku půjde na vzdělávací a sociálně-psychologickou pomoc dětem zasaženým následky probíhající občanské války v Sýrii,” uvádí ředitel české pobočky organizace ADRA Radomír Špinka. A dodává: „Právě v investicích do obnovy školství, ale i zdravotnictví a infrastruktury přímo v zasaženém regionu vidíme spolu s tvůrci jednu z možných cest řešení.” Vedle dobrovolných nákupů tzv. herní měny hra generuje zisk na finanční sbírku také prostřednictvím inzerce, resp. reklam, které má uživatel možnost dobrovolně zhlédnut přímo v aplikaci.

„Husky nabízí skvělý způsob, jak se může zapojit opravdu každý,“ popisuje hru Game Designer Šimon Pánek. „Můžete hrát odkudkoliv, kdykoliv a jakkoliv dlouho – každá minuta se počítá. Zábavným způsobem tak můžete i pomoct.“ Tento inovativní způsob marketingu přitom v Česku není ojedinělý, nedávno na trhu stejným způsobem uspěla hra upozorňující na duševní nemoci. „Žijeme v 21. století - době sociálních médií, neuvěřitelného vědeckého pokroku, pokročilé zdravotní péče a celkovém luxusu. Všichni víme, co se děje v Sýrii, přesto nejsme schopni to zastavit,” dodává k motivaci jeho týmu, proč s vývojem hry před dvěma roky začali.

„V Sýrii a v sousedních státech, kam syrské rodiny utekly, neustále roste tzv. ztracená generace. Jedná se o generaci dětí, které mají kvůli válce omezený přístup do škol a tím prakticky ani žádnou budoucnost. Konkrétně v Libanonu se jedná o více jak půl milión dětí a ADRA a i jiné organizace dělají všechno proto, aby se ona ztracená generace redukovala. Celá nevzdělaná generace totiž může znamenat obrovský problém do budoucna, kterému musíme nutně předcházet,“ varuje Radek Špinka, který má s misemi z Blízkého východu osobní zkušenost.

Hra je postavena na přenesené metafoře, ve které věrný přítel člověka - pes plemene husky - zachraňuje ztracená štěňata. Jedná se o jednu z takzvaných endless runner her, kdy je účelem získat co nejvíce bodů, resp. uběhnout co nejdále a najít tak co nejvíce štěňat. V případě ztráty života je možné se do hry vrátit např. zhlédnutím reklamy, která je další cestou, jak aplikace nenásilně získává zisk na charitativní účely.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality