Historie Dellu - 4

Historie Dellu


Michael S. Dell (*1965), zakladatel, prezident a CEO společnosti Dell Computer Corporation. Firmu založil v roce 1984 na základě svého projektu, který spočíval v prodeji osobních počítačů přímo koncovým uživatelům. Díky rozvoji strategie přímého marketingu se společnost stala největším celosvětovým dodavatelem osobních počítačů. Michael Dell je držitelem řady ocenění, časopis Inc. mu udělil titul Podnikatel roku, časopis Financial World jej jmenoval CEO roku, od roku 1997 byl několikrát týdeníkem Business Week zařazen na seznam "25 nejlepších manažerů roku". S manželkou Susane založili nadaci (Michael and Susan Dell Foundation), jejímž prostřednictvím podporují zdravotnictví a školství (např. částkou 50 milionů dolarů přispěli na rozvoj Texaské univerzity v Austinu).

Kevin Rollins (*1953), manažer, v užším vedení společnosti Dell od roku 1997, v letech 2004-2007 na postu CEO. Před příchodem do Dellu pracoval ve společnosti Bain & Company.
Mort Topfer (*1944), fyzik, manažer a filantrop, 23 let působil ve společnosti Motorola, v letech 1994-2000 viceprezident Dell Computer Corporation. V roce 2000 se podílel na založení investiční firmy Castletop Capital. Založil Topfer Family Foundation, která podporuje výzkum a programy ve zdravotnictví a sociálních vědách.

John Medica (*1956), fyzik a manažer, viceprezident Dell Computer Corporation. Působil ve společnosti Apple Computer, kde řídil vývoj notebooku PowerBook. V roce 1993 začal pracovat pro Dell a řídil vývoj řady notebooků Latitude.




"Společnost Dell je nejvíce známa svými těsnými vztahy se zákazníky. Když jsem ji zakládal, bylo přímé spojení to, co nás odlišovalo od konkurence, co nám pomohlo rozdělit práci a co nám umožnilo dodávat nejmodernější technologie, vysoce kvalitní produkty a vysokou užitnou hodnotu."
Michael Dell

"Základem pro vypracování náročného, ale reálného plánu je dostatek dat. Čím více získáme údajů o jednotlivých činnostech podniku, tím snáze zjistíme silné stránky i možnosti zlepšení. Tvrdit, že jsme se stali společností řízenou daty, je téměř slabé vyjádření. Data jsou naším hnacím motorem."
Michael Dell

"Jednou někdo řekl, že rozdíl mezi Dellem a ostatními firmami je v tom, že zatímco všichni chybují, Dell neopakuje jednu chybu dvakrát. Chyby jsme vždycky považovali za příležitost něco se naučit."
Michael Dell

"Domnívám se, že i když se celá řada podniků zaměřuje na obchodování on-line, představuje použití internetu jako prodejního kanálu jenom zlomek jeho hodnoty pro podnikání. Hlavním potenciálem internetu je schopnost transformovat vztahy v rámci tradiční posloupnosti dodavatel - prodejce - zákazník."
Michael Dell

"Český trh je v porovnání se světem velmi sofistikovaný a vyspělý. Tou sofistikovaností myslím ochotu přijímat nové technologie. Což znamená zvláště v oblasti počítačů důraz na mobilitu. Češi hodně využívají mobilní telefony, z počítačů kupují hodně notebooky. Ta sofistikovanost tady je pro Dell velmi výhodná. Čím větší jsou znalosti zákazníků, tím větší jsou i jejich požadavky na výkon. A jelikož Dell nabízí díky svému přímému prodeji možnost sestavovat počítače doslova na míru, tato náročnost zákazníků a jejich důraz na kvalitu je pro nás výhodou."
Paul Bell, manažer Dellu pro Evropu, Afriku a Blízký východ







Komentáře