Jak tisknou SMB - 2

Podle nedávno zveřejněných výsledků průzkumu, provedeného na českém trhu, 93 % malých a středních firem nesleduje náklady na tisk. Z výsledků dále vyplývá, že v segmentu SMB si firmy vytvářejí více než 40 % tištěných materiálů interně, menší část pak zadávají grafickým studiím či agenturám.

Jak tisknou SMB


Pohled z druhé strany

Vedle dodavatelů tiskáren a originálního spotřebního materiálu jsme oslovili také jednoho z nejvýznamnějších dodavatelů recyklovaných náplní a alternativního spotřebního materiálu. Podle Petra Poustky, obchodního ředitele ze společnosti Abel, lze na trhu SMB vysledovat různé cesty ke snižování nákladů na tisk. "U malých firem jde o hledání levných tiskáren a spotřebního materiálu, středně velké společnosti již přemýšlí o převedení správy tiskového parku na externí dodavatele. A to nejen v oblasti servisní péče, ale mnohdy i komplexního outsourcingu." Poustka ale upozorňuje, že firmy by se měly zamyslet, co od služeb v oblasti tisku očekávají - zda pěněžní úsporu, lepší využití zaměstnanců nebo větší kontrolu nad firemními dokumenty. "Naši zákazníci preferují v 95 % případů přímou, okamžitou a lehce vyčíslitelnou úsporu ve formě výrazně nižší ceny alternativního spotřebního materiálu nebo renovovaných kazet." Outsourcing je podle Poustky typický spíše u zákazníků s velkým počtem uživatelů v rámci snahy snížit celkové náklady na správu IT. "Segment středních firem - a těch je většina - bude mít dle mého názoru tiskový hardware i nadále ve svém majetku, protože jde o jen těžko vratný krok a firmy neumějí obvykle ani vyhodnotit výhodu a dopad outsourcingu na svou ekonomiku," uzavírá Poustka.








Komentáře