Tisknout, či netisknout - 2

Přemýšleli jste někdy o tom, zda je lepší tisknout dokumenty ve své kanceláři nebo firmě, nebo zda je výhodnější zadávat tiskové zakázky externímu dodavateli? Sledujete ve firmě tiskové náklady?

Tisknout, či netisknout


Brother

Tato společnost je zaměřena na dodávky inkoustových multifunkčních řešení a může nabídnout černobílé a barevné tiskárny pro jednotlivce a pracovní skupiny. Významné změny v produktovém portfoliu v loňském roce významně rozšířily nabídku barevných tiskáren pro větší skupiny uživatelů. Předností tiskáren je snadná obsluha, rychlý první výtisk dokumentů a dokumentace i ovladače zpracované v češtině.

Canon

Mezi koncovými uživateli je Canon znám jako výrobce rychlých a levných kancelářských inkoustových tiskáren, které v kategorii 2–3 tisíc Kč v posledních letech poráží v testech ostatní konkurenty. U multifunkčních produktů využívajících stejné tiskové technologie, je situace obdobná. All-in-one produkty Canon, jsou zajímavé tím, že jejich čtečky paměťových karet nepodporují zápis na karty. Domácí uživatel je s touto situací nespokojen, ale firemní zákazníci, kteří hledají stroje pro režimová pracoviště se zákazem přenášení dat, mají při výběru zcela jasno. Laserová divize je u Canonu známa trochu méně, dříve nabízela tiskárny o něco pomalejší z hlediska rychlosti opakování, ale rychlejší při porovnání doby prvního výtisku.

Dell

Společnost Dell přebírá výhodná tisková řešení několika dalších firem a po úpravě ovladačů, případně elektroniky, je prodává svým zákazníkům. V nabídce najdeme zejména laserové tiskárny, v poslední době ale můžeme narazit i na multifunkční inkoustová řešení pro jednotlivce.

Epson

Po několika letech, v nichž jsme se setkávali spíše s levnějšími produkty pro domácí uživatele, Epson představil kancelářské tiskárny, jež jsou ostatním výrobkům více než rovnocenným soupeřem. Mezi inkoustovými tiskárnami a all-in-one produkty excelují zařízení se šestibarevnou inkoustovou technologií, která rychle a kvalitně dokáže zpracovat běžné dokumenty i fotografie. Mezi čtyřbarevnými stroji se objevují zařízení s automatickým podavačem snímaných dokumentů a společnosti se podařilo snížit proti minulosti i tiskové náklady. Laserová technologie tisku je vyhrazena barevně přesným strojům.

Hewlett-Packard

Rozsahem nabídky je HP bezkonkurenční a každý zákazník si může v produktovém portfoliu najít přesně takový stroj, který bude vyhovovat jeho potřebám. Ale právě šíře nabídky vede občas k roztříštění pozornosti a do ne zcela zajištěné obrany vstoupí konkurence s něčím výjimečným. HP profituje z celkového povědomí o značce, výjimečné kvality tisku, zejména u černobílého zpracování dokumentů, rozšířené záruky u svých produktů a jejich spolehlivosti. Nelze však tvrdit, že se jedná o nejlevnější řešení. Významným přínosem pro zákazníky mohou být nové technologie HP, například unifikované drivery, které zpřístupní zákazníkovi tisk na jakémkoliv zařízení HP v jeho dosahu a technologie Instant Fusion s rychlým startem a uspáním tiskárny.

Konica Minolta

Společnost Konica Minolta před několika lety jako první představila na trhu barevnou laserovou tiskárnu s pořizovací cenou do 20 tisíc Kč a rozpoutala zájem zákazníků o barevný tisk. Její podíl na trhu (ve zmíněné komoditě) svého času překročil 70% a byl pro ostatní firmy více než burcující. Vedle barevných tiskáren a černobílých tiskových strojů pro jednotlivce a malé kolektivy se Konica Minolta v mnohem větší míře věnuje dodávkám velkých tiskových řešení, zahrnujících koridorové (chodbové) tiskové multifunkční stroje a je významným dodavatelem těchto zařízení pro firmy s více než 50 zaměstnanci.

Kyocera Mita

Zařízení této společnosti jsou na trhu zdánlivě znevýhodněna vyšší pořizovací cenou ve srovnání s konkurencí, ale excelují v celkových provozních nákladech. Jsou to právě stroje Kyocera Mita, které mohou zákazníkovi nabídnout výtisk strany A4 za cenu 13–17 haléřů.

Lexmark

V oblasti inkoustového tisku se tento výrobce profiloval jako dodavatel levných tiskáren s kvalitním černobílým tiskem, ale nákladným barevným provozem. V laserovém tisku patří jeho stroje k designově velmi povedeným, nabízejí nadstandardní rychlost opakování, vysokou měsíční zátěž a velmi dobrou rozšiřitelnost.

OKI

Společnost OKI je jednou z mála, která nekoketovala s inkoustovým tiskem. V minulosti na trh dodávala kvalitní jehličkové tiskárny, posléze přešla na LED technologii, konkurující laseru zejména spolehlivostí a životností (pro tisk využívá méně pohyblivých částí). Po černobílém tisku se výrobce pustil i do barevného zpracování dokumentů. Po upgradu tiskové technologie s hustšími LED jednotkami a zrychlení rychlosti opakování patří OKI k favoritům při výběru barevného tiskového řešení. Hledáte-li barevnou tiskárnu A3 do 40 tisíc Kč, najdete ji právě u tohoto výrobce. Své uplatnění najde i v produkčním tisku s požadavky na vysokou zátěž.

Ricoh

Ricoh se zařízeními podporujícími tisk A4 nebo A3 formát v černobílém i barevném provedení hledá uplatnění v malých a středních kancelářích. V minulosti jsme se mohli přesvědčit o velmi kvalitním tisku, výborné barevné shodě a zajímavě řešeném uživatelském rozhraní pro rychlou správu a tisk více typů dokumentů najednou.

Samsung

S tiskárnami Samsung se nesetkáváme tak často, jako s ostatními produkty, ale v minulosti byla zařízení této značky několikrát oceněna za výbornou rychlost tisku a nízké náklady. Po černobílých strojích se Samsung zaměřil na barevný tisk, jeho tiskárny spíše najdeme v segmentu SOHO a menších pracovních kolektivů.

Toshiba

Výrobky s logem Toshiba poznají spíše zákazníci z větších firem, její multifunkční koridorové produkty s vysokým výkonem a bohatou výbavou najdeme v různých konfiguracích jako základní prostředek produkčního tisku.

Xerox

Výrobce, jehož jméno v přehledu nesmí chybět. V minulosti byl Xerox několikrát držitelem „rychlostního rekordu opakování“, když dlouhou před ostatními nabízel tiskárnu schopnou za minutu zpracovat 40 výtisků za minutu.
Jako první nám také představil barevný laserový tisk. V současnosti je trochu macešský k zákazníkům v malých kancelářích, o to více se mu ale daří v grafické předtiskové a produkční řadě a jako ryba ve vodě je ve firmách s větším počtem zaměstnanců.








Komentáře