Nejlepší směry na expanzi českých e-shopů jsou podle PayU východ, jih i sever

Může se zdát, že online už je dnes každý a konkurence v e-shopech nemůže být větší. Platí to zejména na západ od našich hranic a také v samotné České republice je e-commerce trh už poměrně plný. Stále tu však je prostor pro další růst. Pokud ale chtějí čeští majitelé e-shopů výrazně expandovat, měli by zamířit hlavně na jih, východ nebo sever. Tam je totiž nejvíc prostoru a desítky milionů zákazníků, kteří zatím online nejsou, avšak brzy budou.

Nejlepší směry na expanzi českých e-shopů jsou podle PayU východ, jih i sever


Mezi nejrychleji rostoucí trhy elektronického obchodu v Evropě patří i podle reálných dat společnosti PayU, která patří mezi klíčové hráče v online platbách, Polsko, Česká republika, Rumunsko, Maďarsko a Slovensko.

„V západní Evropě počet online obchodů naráží na limity. Loni například ve Velké Británíi vzrostl jen o 1 %, zatímco v Německu počet obchodů dokonce klesl. V centrální Evropě a na Balkánu to bylo přesně naopak. Například v České republice se počet eshopů zvýšil z 36 200 v roce 2016 na 40 500 v roce 2017,“ říká Barbora Tyllová, country managerka společnosti PayU pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko

Zvyšuje se také počet lidí, kteří nakupují a platí online. Právě noví zákazníci, kteří vstupují na e-commerce trh, nemají často jasné preference a vyplatí se jim nabídnout věrnostní programy.

Na první pohled se může zdát, že zákazníci z východních států nejsou tak atraktivní jako ti ze zemí západních, přitom jejich nákupní koše mají velmi dobré parametry. Maďaři, Rumuni a Slováci utrácejí za jeden nákup v průměru přes 54 eur, zatímco Poláci přes 32 eur. Průměrná online transakce v České republice je přitom 50 eur.


Úvodní foto: shopping-1 © 3ddock - Fotolia.com




Komentáře