Hlavní navigace

Společné řešení EDI v L’Oréal pro ČR i zahraniční pobočky přineslo úspory z harmonizace formátů

20. 10. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: CCV Informační systémy
Společnost L’Oréal, světový lídr v oboru kosmetiky, se na přelomu letošního roku rozhodla sjednotit veškerou elektronickou výměnu dokladů a po Čechách a Slovensku sladit EDI komunikaci také s maďarskou dceřinou společností. Harmonizace všech vstupních a výstupních formátů z podnikového systému SAP přinesla jak finanční úspory, tak především snížení pracnosti zpracování dokladů vlastními zaměstnanci. Díky spokojenosti s dosavadním EDI poskytovatelem v České republice a na Slovensku bylo i pro Maďarsko vybráno řešení Orion EDI od společnosti CCV Informační systémy.

Důvody pro změnu

Společnost L’Oréal má s využíváním elektronické výměny dokladů EDI (Electronic Data Interchange) bohaté zkušenosti, což je vzhledem k šíři sortimentu a zákaznického portfolia logickou nutností. Řešení Orion EDI od CCV Informační systémy využívá v České republice a na Slovensku od roku 2006, kdy nahradilo služby předchozího EDI providera, společnosti Telefónica O2.

Maďarská dceřiná společnost měla do letošního roku jiného EDI poskytovatele, který sice komunikoval ve všeobecně akceptovaném standardu UN/EDIFACT, ale konverze z/do podnikového systému SAP a jeho vnitřního formátu IDoc už zůstávala na pracovnících L’Oréalu. „Tyto úpravy generovaly nemalé náklady a časté zdržování požadavků na komunikaci od našich důležitých zákazníků,“ komentuje původní stav Oldřich Pola, Data WHS manager ve společnosti L’Oréal.

Navíc Maďarsko zaostávalo jak co do rozsahu EDI komunikace, která zde tvořila pouze 20 % objemu dokladů, tak i portfolia využívaných typů zpráv, které zahrnovaly jenom objednávku ORDERS.

Projekt přepojení: krok za krokem

Proces přechodu maďarské pobočky na řešení Orion EDI od CCV Informační systémy byl zahájen na počátku roku 2016. Zákazníci byli nejprve roztříděni podle důležitosti z hlediska obratu a množství dokladů, a následně postupně přepojováni na nový systém. To bylo záměrem společnosti L’Oréal a vyžádanou pojistkou, aby se v případě jakýchkoliv nejasností nekumulovalo více problémů najednou. Přepojení však proběhlo zcela hladce a projekt byl během 3 měsíců zdárně dokončen. Na konci tohoto období si již L’Oréal vyměňoval elektronické doklady s využitím konsolidačního centra Orion se všemi maďarskými zákazníky, jako jsou DM, Metro, SPAR, Tesco, Auchan, Rossmann či Müller Drogéria a další.

příloha_ovladnete_sva_data

„Sjednocením vysokého objemu přenášených a konvertovaných dokladů jsme nejen ušetřili stovky tisíc forintů ročně, ale změna byla pozitivně přijata také samotnými uživateli z obchodu a klientského servisu, kteří získali lepší přehled nad doklady,“ vysvětluje Oldřich Pola, a dodává: „Díky harmonizaci došlo dále k výrazné úspoře času. Požadavky, které jsme dříve vršili na náš zahraniční IT servis, a které byly prioritizované podle potřeb celé společnosti, jsou nyní s pomocí CCV Informační systémy hotové v řádu dnů.“

L’Oréal se také zbavil starosti o konverze dokladů do podnikového systému, které jsou nyní řešeny automaticky a umožnil rozšíření portfolia používaných zpráv o elektronický dodací list DESADV a elektronickou fakturu INVOIC s maďarskými zákazníky, kteří jejich zavedení již dříve požadovali.

Byl pro vás článek přínosný?