Invex 2007: Firmy z inkubátoru

Pavilon G1 hostil expozici Technologického inkubátoru VUT a představoval tři úspěšné společnosti vyrábějící produkty z různých oblastí, avšak všechny primárně pro podnikovou sféru.

Invex 2007: Firmy z inkubátoru


Pavilon G1 hostil expozici Technologického inkubátoru VUT a představoval tři úspěšné společnosti vyrábějící produkty z různých oblastí, avšak všechny primárně pro podnikovou sféru.

Technologický inkubátor Vysokého učení technického v Brně poskytuje zázemí a podmínky pro začínající technologické společnosti. Ty využívají pozemku univerzity, mají prostory za zvýhodněném nájemné a také poradenství ohledně financování, sestavování podnikatelského plánu, marketingu, rozvoje firmy apod.
Stánek Inkubátoru soustředil tři společnosti - Quantasoft, Cosect a OptimSys.

Quantasoft

Společnost Quantasoft k nám přichází ze Slovenska a od roku 2006 spolupracuje s Inkubátorem VUT. Specializuje se na vývoj software pro zařízení využívající biometrické údaje. Samozřejmě také dodává kompletní řešení.
Ono totiž spoléhat se na levné snímače otisků prstů, kterými jsou například vybaveny notebooky, to nemusí být zrovna bezpečné. Takové lze poměrně snadno ošálit a pokud si chcete být jisti alespoň střední mírou zabezpečení, nezbývá než se poohledénout po vyspělejších výrobcích jaké nabízí například právě společnost Quantasoft.
Firma zatím dodává software k daktyloskopickým přístrojů, tedy těm pracujícím s otisky prstů. V budoucnu zřejmě přidá i zpracování dalších biometrických údajů, tedy zejména obrazu oční sítnice, to však záleží na poklesu cen souvisejících přístrojů, zatím jsou pro běžné uplatnění příliš drahé.
Výhodou firemní prezentace byla možnost si produkt vyzkoušet, tedy zobrazit si svůj otisk prstu a jeho základní daktyloskopické charakteristiky.







Cosect

Další z mladých společností je Cosect (Computer Security Technologies) dodávající program Discryptor. Jak její název napovídá, jde o software pro šifrování dat.
Dříve to bylo šifrování celých pevných disků, avšak na Invexu předváděné nové verze programu umí i kódování jednotlivých adresářů či souborů. Další novinkou je možnost bezpečného smazání dat z disku, což je technika na trhu přítomná již delší dobu, ale firma tak prostě reagoval na přání svých zákazníků.
Kromě hesla je možné se k datům dostat i pomocí bezpečnostního klíče, což je zvláště vhodné když jejich uživatel zapomene heslo. Dobré to není jen pro držitele klíče, většinou správce sítě, který pak musí běhat od počítače k počítači :)
Kódování je bezpečné a děje se prostřednictvím systémových ovladačů, nelze je tedy snadno obejít. Nabízeny jsou dvě komerční verze a jedna zdarma pro osobní použití.



OptimSys

Velmi zajímavou oblast působení má společnost OptimSys, jde o hlasovou automatizaci telefonní komunikace, srozumitelněji řečeno je to integrace syntézy a rozpoznávání hlasu do samoobslužných telefonních služeb v programu OptimTalk.
To lze rozdělit na dvě oblasti - syntézu řeči a rozpoznávání řeči. To první znamená rozvoj a vylepšování syntézy řeči z psaného textu. Není to sice stále na takové úrovni jako běžná mluvená řeč, nicméně je to stále vhodné v těch systémech, kdy je nutné komunikovat větší množství textu, respektive je nutno ho často měnit.
Dobrým příkladem je například nutnost obvolat stávající zákazníky a informovat je o nějaké zásadní firemní změně. Není čas to namluvit a software se syntetyzátorem umí vygenerovat řeč i dle zákazníka, takže začátek hovoru může dle volaného telefonního čísla začínat například i: „Dobrý den, pane Vostřelko...“. Program umí i určit, komu se nedovolal a pokud dotyčný mluví anglicky, zaznamená i co řekl.
Čímž se dostáváme k druhé schopnosti programu, totiž rozpoznávání řeči. Zde je ovšem nutno říci, že tato se omezuje zatím jen na angličtinu a to z důvodu omezenosti poptávky na českém trhu, která neumožňuje dostatečnou investici do rozpoznávání češtiny. Každopádně anglicky mluvící zákazníci již mají možnost místo „Pro přehled plateb stiskněte jedničku...“ si místo toho prostě říci, co potřebují.
Obě dovednosti programu měli možnost si zákazníci sami vyzkoušet, což bylo jen vítáno.
OptimSys zdůrazňuje, že proti mnohým konkurenčním programům je znatelnou výhodou použití mezinárodních standardů pro přenos hlasu na bázi VoIP a to Call Control XML (CCXML) a VoiceXML. Nemusí se tak vždy starat o to, který program data přebírá, pokud pracuje dle těchto standardů.





Komentáře