Nakupujeme mobilní telefony a PDA

Doby, kdy mobilní telefony sloužily pouze k telefonování a s PDA si hráli jenom nadšenci, protože jejich praktičnost byla omezená, již máme za sebou. Dnes je jejich výběr do podnikového prostředí alchymií kombinovanou s loterií. Každý zaměstnanec i oddělení požadují něco jiného a navíc to často k práci ani nepotřebují.

Nakupujeme mobilní telefony a PDA


Doby, kdy mobilní telefony sloužily pouze k telefonování a s PDA si hráli jenom nadšenci, protože jejich praktičnost byla omezená, již máme za sebou. Dnes je jejich výběr do podnikového prostředí alchymií kombinovanou s loterií. Každý zaměstnanec i oddělení požadují něco jiného a navíc to často k práci ani nepotřebují.

Zákazník by se podle Martina Poláka, PSG Technical Consultanta společnosti HP, měl při výběru zamyslet, na co hodlá dané zařízení používat, zhodnotit své reálné potřeby a zamýšlený rozvoj do budoucna: „Důležité jsou rovněž vazby na již existující firemní systémy a další specializované aplikace. Cena by každopádně neměla být prvním kritériem, protože takové rozhodování může snížit použitelnost celého řešení.“

„Při výběru by se zákazník měl řídit spolehlivostí zařízení, schopností spolupracovat se stávajícími podnikovými řešeními, možnostmi zabezpečení těchto zařízení a v případě velkých firem také možnostmi vzdálené a centralizované správy.“ Z tohoto pohledu je podle Michala Hyského, produktového manažera Nokie, nejlepší operační systém Symbian s otevřeným zdrojovým kódem.

Podle Dagmar Zweschperové, Channel Marketing Managerky v Sony Ericsson, by měl zákazník nejdříve nadefinovat své požadavky na nakupované přístroje: „Musí vědět, jak často a jak intenzivně zaměstnanci ve firmě mobilní telefon využívají k volání, připojení k internetu a stahování e-mailů a jaké ostatní funkce přístroje jsou pro ně potřebné k usnadnění jejich práce.“

Co je třeba
„Telefon ze všeho nejvíce musí svému uživateli poskytnout špičkové telefonní funkce – tedy kvalitní a neomezený adresář syn­chronizovaný ať již s Outlookem či přímo s podnikovým poštovním serverem a podporu Bluetoothu pro spojení s handsfree sadou. Hned dalším bodem je pak ovládání, které by mělo být snadné, intuitivní a dostupné v rodném jazyce uživatele,“ doporučuje Hyský. V oblasti firem je podle něj velice podstatný také kalendář a jeho možná synchronizace, ať již přímá, pomocí kabelu či prostřednictvím nejrůznějších podnikových řešení, jako je BlackBerry, Visto, Intellisync a další, kvalitní e-mailový klient, a v neposlední řadě také možnost přistupovat na internet přímo z mobilního telefonu.

U větších firem bude podle názoru Poláka kladen důraz na eliminaci multimediálních technologií, jako jsou digitální fotoaparáty, přehrávače hudby a videa, u privátních uživatelů pak mohou být tyto technologie naopak nezbytností. „I když i zde se mohou najít výjimky – například prezentace výrobků z elektronického katalogu na PDA mohou být multimediální, a tudíž nezbytné i pro firemní zákazníky,“ upozorňuje Polák. „Spíše než technologie ale hrají u zákazníků roli specifické vlastnosti – zajímá je více například reálná výdrž při provozu na akumulátor nebo klimatická odolnost než samotná technologie, jakou je akumulátor vyroben, nebo materiál, ze kterého je odolné pouzdro.“

„Je důležité rozhodovat se vždy podle potřeb konkrétní pozice pracovníka. Pokud je účelem firemního telefonu pouze dostupnost zaměstnance, nemá smysl kupovat mu smartphone, který podporuje řadu datových funkcí a ovládá se dotykovým displejem. Takový přístroj je naopak naprosto nezbytný pro manažera, který často cestuje. Jednoduchý, rychlý a zároveň bezpečný přístup k e-mailu je pro jeho práci klíčový,“ říká Zweschperová.








Komentáře