Nakupujeme telekomunikační služby

Výběr toho správného telekomunikačního operátora není záležitostí jedné kávy a cigárka. Operátoři své nabídky schválně halí do závoje nejrůznějších tarifů, speciálních nabídek a akcí, takže z toho často nemohou být moudří ani oni sami. Navíc potřeby firmy a jejích zaměstnanců se v čase mohou dramaticky měnit, takže také s tím je při výběru třeba počítat. Platí tedy staré známé „dvakrát měř, jednou řež“.

Nakupujeme telekomunikační služby


Výběr toho správného telekomunikačního operátora není záležitostí jedné kávy a cigárka. Operátoři své nabídky schválně halí do závoje nejrůznějších tarifů, speciálních nabídek a akcí, takže z toho často nemohou být moudří ani oni sami. Navíc potřeby firmy a jejích zaměstnanců se v čase mohou dramaticky měnit, takže také s tím je při výběru třeba počítat. Platí tedy staré známé „dvakrát měř, jednou řež“.

I v oblasti komunikací platí, že by se každý zákazník měl při pořizování nových produktů či služeb snažit o maximální skloubení ekonomické efektivity a vlastního užitku: „Samozřejmě otázkou zůstává, který parametr či mix parametrů má pro daného zákazníka ten daný kýžený užitek či efekt. Někdo striktně vyžaduje ekonomickou výhodnost, tedy poměr výnosy/náklady, další preferuje dlouhou životnost a funkční spolehlivost, jiný zas přivítá jednoduchost systému,“ říká Martin Žabka, tiskový mluvčí Českého Telecomu.

Zákazník by se podle Martiny Kemrové, manažerky externí komunikace v českém T-Mobilu, měl při výběru řídit především svými konkrétními potřebami, spolehlivostí a výběrem služeb a jejich efektivitou: „Telekomunikačního operátora si firemní zákazník, a ostatně ani rezidenční, nevybírá na pár měsíců. Měl by tedy uvažovat i o tom, jak se budou vyvíjet jeho potřeby a s tím vybírat. Mám-li v terénu obchodní zástupce, kteří zatím musí běhat s každou objednávkou do kanceláře, měl bych uvažovat o operátorovi s podporou mobilní kanceláře.“ K nejsilnějším rozhodujícím faktorům podle Kemrové budou patřit nabídky specializovaných služeb a řešení, pokrytí, výhodný roaming v zemích, kam obchodně jezdí zaměstnanci nejčastěji, následná péče o zákazníka.

„V každém případě by zákazník neměl hledět pouze na cenu, ale především na poměr cena/výkon. Ten je pro výběr dodavatele společně s požadovanou garancí dostupnosti služeb tím nejdůležitějším parametrem. Samozřejmě záleží i na dostupnosti služeb telekomunikačních operátorů v jednotlivých regionech,“ tvrdí Tomáš Budník, ředitel obchodní divize ve společnosti GTS Novera. Výběr operátora podle něj mohou také ovlivnit specifické potřeby zákazníka, jako je například požadavky na ISO certifikaci, bezpečnost informací (prověrka NBÚ) nebo ochranu osobních údajů a další.

Hlavní roli při výběru dodavatele telekomunikačních služeb podle Gabriely Chlupáčkové, marketingové manažerky Unient Communications, hrají cena, kvalita a schopnost přizpůsobit se potřebám zákazníka: „Nemusí platit to, že nejlevnější řešení má nejhorší kvalitu a naopak. Pro zákazníka by mělo být hlavním kritériem, jak mu telekomunikační služby pomohou při jeho podnikání.“ Na telekomunikační služby se prý musí zákazník dívat tak jako na jakékoliv jiné služby, které nakupuje, čili jako na nástroj ke zvýšení tržeb a zlepšení služeb.








Komentáře