Nakupujeme telekomunikační služby - 3

Výběr toho správného telekomunikačního operátora není záležitostí jedné kávy a cigárka. Operátoři své nabídky schválně halí do závoje nejrůznějších tarifů, speciálních nabídek a akcí, takže z toho často nemohou být moudří ani oni sami. Navíc potřeby firmy a jejích zaměstnanců se v čase mohou dramaticky měnit, takže také s tím je při výběru třeba počítat. Platí tedy staré známé „dvakrát měř, jednou řež“.

Nakupujeme telekomunikační služby


Triky a reklama
„Reklama je nutně zjednodušující,“ varuje Kemrová, „pokud mě už něco zaujme, měl bych se důkladně seznámit s podmínkami. Ale to platí obecně, nejen v telekomunikacích.“

„Každý zákazník by měl před zřízením služby důkladně prostudovat nabídku, zjistit, zdali jsou ceny uváděny s DPH nebo bez DPH a jestli je nutné se při odběru služeb zavázat na určitou dobu,“ radí Žabka. Také je podle něj dobré celou nabídku srovnat minimálně se dvěma dalšími poskytovateli.

V oblasti firemních zákazníků se podle Budníka prakticky všichni telekomunikační operátoři chovají kultivovaně a korektně. Trochu jiná situace je u rezidenčních zákazníků, kde někteří malí operátoři využívají podomních prodejců, kteří se vydávají za zaměstnance renomovaných telekomunikačních firem, a poškozují tak jejich dobré jméno: „U tohoto typu prodeje doporučujeme vždy ověřit, zda je prodejce pověřen operátorem k nabízení telekomunikačních služeb, a zároveň získat doporučení a reference.“

Podle Chlupáčkové nejrůznějších triků existuje celá řada: „V telefonii je to například princip tarifikace. Pak jsou to samozřejmě různé dlouhodobé závazky a podobně. Zákazník by neměl uzavírat smlouvy na déle než dva roky a měl by vědět, že více než tříletý kontrakt nemůže uzavřít kvůli legislativě EU.“








Komentáře