Historie id Software - 3

Počítačové hry byly ještě před čtvrtstoletím zábavou pro hrstku nadšenců. Dnes jde o prosperující obor s mnohamiliardovými obraty, který je čím dál tím více provázán nejen s dalšími odvětvími zábavního průmyslu, ale i s celou oblastí informačních a komunikačních technologií.

Historie id Software


1991 Společnost založena v Shreveportu, stát Louisiana, ještě téhož roku se přemístila do Madisonu, stát Wisconsin. Hra Commander Keen.

1992 Hra Wolfenstein 3D; ukončena smlouva s firmou Apogee, id se přestěhovala do Mesquite, stát Texas.

1993 Tom Hall, jeden ze zakladatelů id Software, opustil firmu.

1993 Uvedena hra Doom.

1994 Doom 2: Hell on Earth

1996 Uvedena hra Quake; z id odešel John Romero, další ze zakladatelů.

1997 Quake II.

1999 Quake III Arena a Quake III: Team Arena.

2001 id ve spolupráci s Gray Matter Interactive a Nerve Software připravila hru Return to Castle Wolfenstein, pokračování úspěšného titulu Wolfenstein 3D.

2004 Doom 3; spolumajiteli id se stávají Todd Hollenshead (CEO) a Tim Willits (vedoucí designer).

2005 Doom 3: Resurrection of Evil; Quake IV (vyvinuta ve spolupráci s Raven Software); uveden film Doom, natočený na základě stejnojmenné hry.

2007 Uvedena hra Enemy Territory: Quake Wars; ohlášena hra Rage (s novou generací 3D enginu id Tech 5); vznikla id Mobile, divize společnosti zaměřená na vývoj her pro mobilní telefony (ve spolupráci s Fountainhead Entertainment).








Komentáře