Historie Lenovo Group Limited - 5

Historie Lenovo Group Limited


Necelý rok před zahájením olympiády 2008 v Pekingu je zřejmé, že půjde o nejvýnosnější hry v historii. To vysvětluje, proč světové koncerny mají eminentní zájem o sponzorování her a už teď se předhánějí v nabídkách. Gerhard Heiberg, který vede marketink Mezinárodního olympijského výboru, řekl agentuře Bloomberg, že už teď je na kontě pekingské olympiády 1,3 miliardy dolarů. Zhruba dvakrát víc, než získali od sponzorů organizátoři posledních her v Aténách. Společnost Lenovo se stala partnerem Mezinárodního olympijského výboru v březnu 2004, kdy uzavřela smlouvu o zajištění technické infrastruktury pro zimní olympiádu v roce 2006 v Turíně a letní v roce 2008 v Pekingu, čímž se stala nejnovějším celosvětovým sponzorem olympijského programu.

Číňané si v tomto ohledu vzali příklad z olympiády v Soulu v roce 1988, kterou využily k nástupu jihokorejské koncerny. Mezi nimi byl i Samsung, který tehdy poprvé uplatnil "olympijskou strategii" sponzorství. Před olympiádou byl v zásadě neznámou firmou, po ní se stal globální značkou. Obdobně firma pokračovala v Barceloně 1992, Atlantě 1996 a sponzorství her v Sydney už Samsungu zvedlo podíly na trhu skoro o třetinu. Stejný efekt čekají i čínské firmy.

Jako partner olympijských her pro IT společnost Lenovo již úspěšně zajistila výpočetní techniku během ZOH v Turíně, což zahrnovalo na 5 000 osobních počítačů, 350 serverů a 600 notebooků. Společnost Lenovo Czech Republic se tím stala oficiálním dodavatelem počítačové techniky Českého olympijského výboru. Sportovci českého týmu a doprovodný tým tak mohli během tohoto nejprestižnějšího sportovního svátku používat notebooku ThinkPad a stolní počítače ThinkCentre.

Vedle olympijských her se snaží Lenovo prosazovat svou značku i v dalších oblastech sportu. Uzavřelo například sponzorskou smlouvu s týmem AT&T Williams, účastníkem světového šampionátu vozů formule 1. Spolupráce byla oznámena při příležitosti představení nového závodního vozu pro sezonu 2007 v ústředí AT&T Williams nedaleko Oxfordu ve Velké Británii. PC technologie Lenovo se používají v celém týmu AT&T Williams, počínaje sledováním činnosti zapalování přes řízení provozu během závodů až po správu skladů. Logo Lenovo je zobrazeno na závodních vozech sezony 2007 řidičů Nico Rosberga a Alexe Wurze. Ani nejpopulárnější světový sport marketingoví specialisté Lenova nemohli opomenout. K upevnění pozice značky na trhu pomáhá i spolupráce Lenova s fotbalovým klubem FC Barcelona. Jeho největší hvězda, brazilský fotbalista Ronaldinho, ostatně v reklamní kampani celý půlrok propagoval počítače značky Lenovo v televizním vysílání v Číně.








Komentáře